درجلسۀ افتتاحیه اوّلین کنگرۀ بین المللی کارگزاران مسلمان روابط عمومی، که با موضوع "حرفۀ روابط عمومی در ممالک اسلامی – گرایشهای گذشته، حال و آینده"، مشترکاً توسّط دانشگاه بینالمللی اسلامی مالزی و مؤسّسۀ کارگزار روابط عمومی(ایران) برگزار شد، نقش مهمّ حضرت رسول اکرم(ص) در پایهریزی مفاهیم زیربنایی حرفۀ روابط عمومی توسّط مسلمین، مورد تاکید و تأیید مجدد قرارگرفت.
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)- در اولین کنگرۀ بین المللی کارگزاران مسلمان روابط عمومی که روز پنجم دسامبر 2011 در کوآلالامپور برگزار گردید، از حضرت محمد (ص) پیامبر عظیم الشان اسلام به عنوان بنیانگذار روابط عمومی اسلامی یاد شد.
درجلسۀ افتتاحیه کنگره، که با موضوع "حرفۀ روابط عمومی در ممالک اسلامی " گرایشهای گذشته، حال و آینده"، مشترکاً توسط دانشگاه بینالمللی اسلامی مالزی و مؤسسۀ کارگزار روابط عمومی(ایران) برگزار شد، نقش مهم حضرت رسول اکرم(ص) در پایهریزی مفاهیم زیربنایی حرفۀ روابط عمومی توسط مسلمین، مورد تاکید و تأیید مجدد قرارگرفت.
هیأت عالی اولین کنفرانس بین المللی کارگزاران مسلمان روابط عمومی(IAMPRC) در مدت سه روز برگزاری خود " با بیان گوشه ای از اخلاقیات و منش آن پیامبر بزرگوار، حضرت محمد (ص) را "بانی روابط عمومی اسلامی" شناخت.
در بیانیۀ کنفرانس مزبور آمده است، "ارزشهای ارتباطی حضرت محمد (ص)، یعنی حریت، عدالت، تواضع، و ادب منطبق با اعمال و رفتار ایشان بود. استفادۀ استادانۀ آن حضرت از فن خطابه و بلاغت و تعهد ایشان نسبت به ارتباطات هدفمند برای نوع بشر الگویی مناسب و قابل استفاده است. خطابههای ایشان نشان میدهد که آن حضرت آرزومند سعادت و خوشبختی ابناء بشر بوده اند و با مهربانی، فروتنی، میانهروی، دادگری، آزادهخواهی، خواهان رهایی از قید وبندهای غیرالهی وگام برداشتن بشریت به سوی سعادت بودند."
عبدالله احمد بداوی، نخست وزیر سابق مالزی، در سخنرانی خود خطاب به نمایندگان حاضر در مهمانی شام افتتاحیه و مراسم اهداء جوایز روابط عمومی به دو پیششرط حرفۀ روابط عمومی برای مسلمانان، یعنی عدالت و مسئولیت، اشاره کرد.
ریشه و اساس این توصیه ها در روابط عمومی در دو منبع اصلی اسلامی، یعنی قرآن و سنت، قرار دارد و هر کلام، عمل، و تأییدی به محمد (ص) منسوب است. این ویژگی ها از کارگزاران مسلمان روابط عمومی که وظیفه دارند اخلاقیات و ارزشهای حرفهای پایهگذاری شده توسط حضرت محمد را رعایت وتبلیغ نمایند، جدایی ناپذیر است.
موضوعی دیگری که در سه روز برگزاری کنگره به طور متناوب تکرار میشد نظریۀ شورا " مشورت جمعی و جامعه " در تفکر اسلامی و نقش تأثیرگذار آن در روابط عمومی اسلامی بود.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)
|